Από το 2011, ο κόσμος αλλάζει, ειδικά σε ό,τι αφορά την τεχνολογία και την Τεχνητή Νοημοσύνη, με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς. Πάρτε για παράδειγμα την Τεχνητή Νοημοσύνη πίσω από τις εφαρμογές που χρησιμοποιεί η Google, η Uber, η AirBNB, η Netflix, η Spotify κ.λπ., εταιρείες οι οποίες μπορεί να γνωρίζουν τις προτιμήσεις μας πολύ καλύτερα και από εμάς τους ίδιους. Αυτό μας κάνει να αναρωτιόμαστε μέχρι πού μπορεί να προχωρήσει αυτή η κατάσταση.

Στην αγορά εργασίας, νέες μορφές παροχής υπηρεσιών και δίκτυα σχέσεων δημιουργούνται και ανανεώνονται με συνεχώς ταχύτερους ρυθμούς. Η εμφάνιση του «crowd-working» και του «work-on-demand» μέσω εφαρμογών αποτελούν μία επιπλέον απόδειξη αυτής της επαναστατικής εποχής.

Πώς εφαρμόζεται η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) στον χώρο της διαμεσολάβησης;

Στη Βραζιλία, για παράδειγμα, οι Ηλεκτρονικές Πλατφόρμες και η Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελούν εναλλακτική επιλογή από το αργό Δικαστικό Σύστημα και τον τεράστιο αριθμό εκκρεμών υποθέσεων.

Με σκοπό την προσπάθεια μείωσης ενός τόσο μεγάλου όγκου εκκρεμών και νέων υποθέσεων, πρόσφατα τροποποιήθηκε η Απόφαση 125/2010 του CNJ (Εθνικό Συμβούλιο Δικαιοσύνης), η οποία ρυθμίζει τη Δικαστική Πολιτική για την Αντιμετώπιση Συγκρούσεων, εισαγάγοντας το Ψηφιακό Σύστημα Διαμεσολάβησης, το οποίο προβλέπει την προ-δικαστική επίλυση συγκρούσεων και τις συναινετικές ενέργειες σε εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις.

Ωστόσο, παρά τις πρόσφατες προσπάθειες, η Βραζιλία βρίσκεται ακόμα στα πρώτα στάδια αυτής της ψηφιακής πραγματικότητας για την επίλυση καταναλωτικών διαφορών μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων και διαδικασιών.

Τέλος, ορισμένοι ειδικοί δηλώνουν ότι, σε γενικές γραμμές, η ΤΝ θα είναι σε θέση να αντικαταστήσει περίπου το 45% των δραστηριοτήτων που διεξάγονται σχεδόν σε κάθε βιομηχανία και θα ήταν ανούσιο να αρνηθούμε αυτή την αναπόφευκτη πραγματικότητα.

Οι πλατφόρμες Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών που χρησιμοποιούν ΤΝ αναμένεται να αυξηθούν και να βελτιωθούν στο μέλλον. Οι διαμεσολαβητές, όπως και όλοι οι άλλοι επαγγελματίες στον τομέα της παροχής υπηρεσιών, θα πρέπει να αξιοποιήσουν την ΤΝ ως ένα επιπλέον επαγγελματικό εργαλείο και να τη χρησιμοποιήσουν προς όφελός τους καθώς, ευτυχώς, η ικανότητά μας να δημιουργούμε ενσυναίσθηση, να αξιολογούμε και να κατανοούμε τα πολιτισμικά στοιχεία και να διαχειριζόμαστε την ανθρώπινη συμπεριφορά (μεταξύ αρκετών άλλων δεξιοτήτων και ικανοτήτων) θα παραμείνουν αναντικατάστατα (τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον.

(*) Ο υπολογιστής Γουάτσον πήρε το όνομά του από τον ιδρυτή της εταιρείας, Τόμας Γουάτσον

Πηγή: http://kluwermediationblog.com/2017/08/08/elementary-dear-watson/

Ζωή Γιαννοπούλου

Δικηγόρος, ΔΝ

Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια ΥΔΔΑ, ΗΒ, ΗΠΑ

Εκπαιδεύτρια Διαμεσολαβητών ΙΚΔΘ